Former BBC employee gives ominous warning about ‘more to come’ after Martin Bashir inquiry

Martin Bashir 'was paid three months notice' says Davie

When you subscribe we will use the information you provide to send you these newsletters. Sometimes they’ll include recommendations for other related newsletters or services we offer. Our Privacy Notice explains more about how we use your data, and your rights. You can unsubscribe at any time.

Lord Dyson concluded in his recent report that journalist Mr Bashir used “deceitful conduct” to gain the 1995 interview with Princess Diana. His report added it was then covered up by a “woefully ineffective” internal investigation in 1996. Following the details of the report being released, the BBC board announced that it will launch a review into the the broadcaster’s editorial policies and governance.

In a statement, the BBC board admitted the failings set out in the 127-page document and said it hopes these “mistakes of the past” will not be repeated.

However, Tom Mangold, who worked on Panorama at the time of the Diana interview, warned the review may uncover “more to come”, although he did not give any specific details.

He told The Sun: “The Dyson report is just the start. There’s much more to come.”

The Defund the BBC campaign group responded: “Sounds like Tom Mangold knows where the bodies are buried.”

Another social media agreed with Defund the BBC’s comments as they said: “I don’t doubt it.”

One person added they had lost trust in the BBC since the Dyson report.

They said: “I used to support the BBC. It has not taken its public service remit seriously.”

Earlier today, BBC director-general Tim Davie said Mr Bashir is still “working out a short notice period” at the corporation.

He added he does not yet know why Mr Bashir was re-hired in 2016, but an investigation is being carried our, with findings expected to be published next week.

Mr Davie told BBC Radio 4’s Today programme: “We’re interviewing people, getting the documents, and we should be able to publish something next week.

“There’s no doubt with what you know now – it’s a big mistake.”

Mr Bashir stepped down as religion editor and left the BBC in April over health reasons after being seriously unwell with Covid-related complications.

DON’T MISS
Scotland’s EU return plan sparking concern in ‘wary’ Spain [REVEALED]
M1 traffic latest: M1 lanes CLOSED due to serious accident [INSIGHT]
Families scared to leave house as woman is egged and youths run wild [VIDEO]

When asked if Mr Bashir is still being paid, Mr Davie said: “He’s working out a short notice period because he resigned, and that’s where we are now.”

The director-general then said the three-month notice period started the moment Mr Bashir resigned and is almost up.

He was also asked by the presenter Justin Webb if the BBC accepts that there was a direct line between the forged documents, what Mr Bashir did, and Diana dying.

He replied: “I think we fully accept the Dyson report. I think beyond that, Justin, we are into speculation, and that’s where I am.

“I haven’t got the evidence of that, Justin. It’s as simple as that. It’s not a question of rejecting it.

“It’s just simply I’m driven by the evidence in the Dyson report. And I think that’s a fair reading of what I’ve got in front of me.”

Chairman of the Digital, Culture, Media and Sport Select Committee Julian Knight responded to Mr Davie’s interview, as he tweeted: “Just listening to BBC Tim Davey on Radio 4 Today.

“I and the committee look forward to the report being issued imminently into the scandalous rehiring of Mr Bashir.”

When asked about Mr Bashir being rehired despite the first internal investigation, a BBC spokesman said: “The post was filled after a competitive interview process.

“We now of course have the Dyson report. We didn’t have it then.”

Mr Bashir has apologised for faking the documents and said it was “a stupid thing do to do”, and “an action I deeply regret”, but added he felt it had “no bearing whatsoever on the personal choice by Princess Diana to take part in the interview”.

Express.co.uk has contacted the BBC for a comment.

Source: Read Full Article